جزئیات خبر

آمازون اسفییرز، آمریکا


کانون اصلی و هسته مرکزی شرکت های آمازون، ساختمان حبابی شکل Amazon Spheres می باشد. این بنا توسط شرکت NBBJ طراحی شده و در شهر سیاتل آمریکا واقع می باشد. "اسفییرز" حاصلِ تفکر نوآورانه ای در ارتباط با ویژگی های یک فضای کاری و یک گفتمان طولانی درباره بخش فراموش شده در دفاتر اداری داخل شهر یعنی همان «ارتباط نزدیک با طبیعت» می باشد.

 

 

 

 

 

اسفییرز از سه حباب شیشه ای متصل بهم تشکیل شده است که مکان ویژه ای در مرکز سایت را دربرگرفته است. کارکنان شرکت آمازون می توانند از پشت میزهایشان بلند شوند و در فضایی محصور با طبیعت، خلاقانه تر و در ارتباط بیشتری با یکدیگر همفکری و همکاری نمایند. این بنا در آخر هفته ها برای استفاده عموم باز می باشد.

 

 

 

 

 

 

اسفییرز بیش از 40,000 گیاه که در جنگل های انبوه بیش از 30 کشور دنیا یافت می شود را در خود جای داده است. عامل اصلی که باعث می گردد کارکنان آمازون به گونه متفاوتی بیاندیشند و کار کنند همان گیاهان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فضای داخلی حباب ها علاوه بر گیاهان شامل خانه های درختی، پل ها، یک آبشار و یک اتاق کنفرانس است که با گیاهان سبز محصور شده است. یکی از ویژگی های جذاب اسفییرز، دیوارهای سبز آن است. بیش از 25,000 گیاه بر روی 372 مترمربع از صفحات مشبکی بافته و متصل شده اند. آبشار ها و دیوارهای زنده سبز، حس جنگل را تداعی می کنند. این دیوار های سبز برای ساختمان ها فواید بسیار دیگری نیز دارند؛ از جمله تصفیه هوای فضای داخلی، خنک کردن طبیعی و همچنین عایق فضاها.

 

 

 

 


منابع:

www.seattlespheres.com

www.nbbj.com

www.luxuryproperties.ir