جزئیات خبر

موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه ایده و برنامه ریزی، چین


موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه ایده و برنامه ریزی (MOCAPE)، به عنوان جاذبه گردشگری جدید شهر شنژن کشور چین، ترکیبی از موزه هنرهای معاصر (MOCA) و نمایشگاه ایده و برنامه ریزی (PE) می باشد. هریک از این موزه ها به عنوان بنایی جداگانه طراحی شده اند. طراحی هردوی آن ها به گونه ای است که موجودیتی مستقل با عملکردها و نیازهای هنری خاص خودشان را داشته باشند. در عین حال این دو موزه در ساختاری یک پارچه همراه با نمایی چند منظوره با یکدیگر ادغام شده اند.

 

 

 

 

 

موزه MOCA در سایتی به مساحت 21688 مترمربع همراه با فضای سبزی به مساحت 80000 مترمربع، توسط Coop Himmelb(l)au ساخته شده است. این بنای 7 طبقه، 40 متر ارتفاع دارد و 10 متر بالاتر از سطح زمین واقع شده است.

 

 

 

 

 

دو طبقه از این موزه به گالری ها اختصاص داده شده است. دیوارهای جداکننده گالری ها، منعطف هستند به گونه ای که بسته به نیاز نمایشگاه قابلیت تغییر حالت دارند. ارتفاع سقف ها درطی این دو طبقه، بین 6 تا 17 متر متفاوت است. موزه PE همچنین دو طبقه با فضاهای عمومی باز با سقفی به ارتفاع 6 متر دارد. 

 

 

 

 

 

 

دیگر فضاهای موزه عبارتند از: فضاهای عمومی (که به طور مشترک توسط هردو موزه استفاده می شود و شامل یک لابی، غرفه های نمایشگاه، سالن اجتماعات، اتاق های کنفرانس و فضاهای خدماتی می باشد)، فضاهای خصوصی (شامل حوزه های اجرایی و تحقیقاتی)، پلازای عمومی (محل گردهم آمدن افراد) و یک عنصر گردش عمودی به نام "کلود" (به معنای ابر). در زیرزمین ساختمان، انبار و فضاهای تدارکات برای نمایشگاه¬ها، سیستم های الکتریکی و پارکینگ عمومی قرار گرفته اند.

 

 

 

 

"کلود" با شکلی نامتعارف و بدون زاویه های تند، فضایی به رنگ نقره ای درخشان است که به عنوان جهت یابی مرکزی و المان دسترسی به پلازا مورد استفاده قرار می گیرد. در چندین طبقه، "کلود" تعدادی کاربری های عمومی مانند یک کافه، یک فروشگاه کتاب و یک فروشگاه موزه در دل خود جای داده است و غرفه های نمایشگاه های هردو موزه را با پل ها و رمپ ها به یکدیگر متصل می کند. کلود با داشتن سطحی منحنی شکل، در دل فضایی باز می شود که بازتاب دهنده ایده «دو موزه به زیر یک سقف» است.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.coop-himmelblau.at

www.designbuild-network.com

www.archdaily.com

www.luxuryproperties.ir