جزئیات خبر

مرکز هیمالایاس زندای نانجینگ، چین


"مرکز هیمالایاس زندای نانجینگ"، واقع در شهر نانجینگ کشور چین، یک پروژه در مقیاس شهری است که توسط شرکت "MAD Architects" به سرپرستی "ما یان سانگ" طراحی شده است.
ساختمان های این مجموعه چند منظوره، با مجموع مساحتی در حدود 560000 متر مربع، کاربری هایی شامل تجاری، هتل، اداری و مسکونی خواهند داشت. ساختارهای بلند (در حدود 120 متر) که در گوشه زمین پروژه قرار گرفته اند، با داشتن پره های سایه بان عمودی و صفحات شیشه ای نفوذپذیر از دید بصری به فرم سیال و شناور درآمده اند که یادآور آبشار می باشند. این سیستم محوطه، منجر به خلق فضاهای داخلی همراه با نور و تهویه فراوان و محیطی ظریف و آرامبخش می شود. علاوه بر این، حوضچه ها، آبشارها، نهرهای مصنوعی و استخرها، ساختمان ها و محوطه سبز بیرونی را هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ عملکردی به یکدیگر مرتبط می کنند و آب باران را جمع آوری و بازیافت می کنند.
"مرکز  هیمالایاس زندای نانجینگ" هم اکنون در فاز سوم و پایانی ساخت می باشد و انتظار می رود تا سال 2020 پایان یابد.

این پروژه از آداب سنتی چینی به نام "شانشی" الهام گرفته شده است که به هماهنگی معنوی طبیعت و بشریت اشاره دارد. این کانسپت با خلق فضاهای یکپارچه و رویایی که در ارتباط نزدیک با محیط پیرامون هستند، ساخته شده است و همچنان به نیازهای زندگی شهری کنونی پاسخ می دهد.


منابع:

www.i-mad.com

www.designboom.com

www.archello.com

www.wanjingdesign.com