جزئیات خبر

هزار و یک شهر


هزار و یک شهر، هزار و یک ایده است در دل یک مجموعه گردشگری مدرن در کلاس جهانی  که در منطقه 22 در غربی قسمت بزرگراه همت در حال ساخت می باشد. شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام با توجه به توانایی مالی بالا، ساخت و بهره برداری از این پروژه عظیم را بر عهده دارد. پروژه هزار و یک شهر، یک مقصد گردشگری در کلاس جهانی است و از 10 زیر پروژه شامل، اولین تم پارک ایران، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری ایران، خیابان سرگرمی، برج های اداری و هتل آپارتمان، سه هتل 3، 4 و 5 ستاره، پارک آبی، مرکز مطالعات اسلامی و شهر هنر تشکیل شده است.


  • شهر‏قصه

شهر‏قصه، قلب تپنده‌ی هزار و یک شهر است. شهر قصه یک تم‌ پارک است با 45 راید و 28 جاذبه در 7 دیار (Zone) به نام های دیار آفرینش، دیار تاریخ، دیار راه ابریشم، دیار ماجرا، دیار اسطوره، دیار بازی و در مساحت 38 هکتار که بر اساس مسترپلان شرکت Forrec کانادا طراحی شده و در دست ساخت می‌باشد. با استفاده از باغ ها، داستان ها و صنایع دستی سنتی، شهر قصه یک فضای خانوادگی و مفرح ایجاد می کند. جاذبه‌های شهر‌قصه بر اساس تجلی‌های "خیال ایرانی" در فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران زمین و در عرصه‌های گوناگون هنری از قبیل معماری، نمایش، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، آداب و رسوم، بازی‌ها، جشن‌ها، غذاها و... طراحی شده است. 


  • مجتمع تجاری شهرزاد

مجتمع تجاری شهرزاد توسط شرکت طراح و مشاور استرالیایی، Woods Bagot طراحی شده و شامل 7 بلوک است که توسط 7 فضای میانی حول یک حیاط مرکزی ساخته خواهند شد. این مجتمع عظیم تجاری در زمینی به مساحت 35 هکتار و سطح قابل اجاره مفید 380000 متر مربع، در 3 فاز و 4 سطح در دست ساخت است. شهرزاد تنها یک مرکز خرید نخواهد بود، بلکه تجربه ای جدید از خرید همراه با تفریح و سرگرمی برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. این مجتمع تجاری بزرگترین مرکز تجاری ایران خواهد بود و به عنوان یک مجموعه توریستی در کلاس جهانی، تمامی بخش های هزارو یک شهر را توسعه خواهد بخشید.


  • پارک آبی آبشاران

پارک آبی آبشاران در زميني به مساحت 2.2 هكتار با زيربناي 18000 مترمربع احداث خواهد شد. این پارک در دو فاز بهره برداری می شود و تمام 20 راید و جاذبه‌ی آن توسط شرکت White Water کانادا تامین خواهد شد.


  • برج های اداری و هتل آپارتمان

هزار و یک شهر هم شهر را زیر پا دارد و هم طبیعت را در کنار. ‌برج‌های چهار قلوی اداری و هتل آپارتمان در زمینی به مساحت 20000 متر مربع در 22 طبقه و با زیربنای کلی 211000 مترمربع و مساحت مفید 103000 مترمربع و 1875 فضای پارکینگ، ساخته خواهند شد. دفاتر برندهای معتبر مستقر در مجتمع تجاری شهرزاد، هتل آپارتمان های مجلل و دفاتر شرکت‌های IT منطقه، تنها بخشی از کاربری های این برج‌ها است.


  • هتل ها

​هتل 5 ستاره

در ارتفاع کوه‌پایه و در گوشه شمال غربی هزار و یک شهر هتلی پنج ستاره طراحی شده است. این هتل در ارتفاع بالاتری نسبت به کل پروژه واقع شده و بالطبع اقامت‌کنندگان در این هتل به کل پروژه دید خواهند داشت. این هتل با وسعت 50000 مترمربع و با 200 اتاق ساخته خواهد شد.

هتل 4 ستاره

در هزار و یک شهر هتل چهار ستاره نیز ساخته خواهد شد. این هتل خانوادگی، در کنار هتل سه ستاره و مابین شهرزاد و شهرقصه با زیر‌بنای 27000 مترمربع واقع شده و دارای 250 اتاق است.

هتل 3 ستاره

هتل 3 ستاره با 300 اتاق و زیربنای 30000 مترمربع، میزبان میهمانان خود است. این هتل مکانی مناسب برای اقامتی لذت‌بخش و با قیمتی مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.


  • سایر جاذبه ها

​خیابان سرگرمی

خیابان سرگرمی که شهر قصه را به فاز یک مجتمع تجاری شهرزاد متصل می‌کند محل برگزاری انواع کارناوال‌ها و جشن‌ها بوده و فضای گذاری است که بازدید کنندگان را از حال و هوای شاد و مفرح شهربازی برای حال و هوای خرید آماده می‌کند.

مرکز مطالعات اسلامی شبستان

استقبال جوانان و نوجوانان از هزار و یک شهر، فرصتی ایده‌آل برای گردهم‌آیی و آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم و معانی دین اسلام به وجود می‌آورد، آن‌هم با استاندارد‏‏های روز مطالعه در جهان معاصر. این مرکز به عنوان پایگاهی برای بحث و تبادل نظر میان افراد صاحب‌نظر در حوزه‌ی اندیشه‌های اسلامی و جایگاهی برای نشر و تبلیغ معارف اسلامی و آموزه‌های اصیل آن است.

نگارستان تهران

رشد و گسترش هنر ایران، به خصوص هنر معاصر ایران که در خاورمیانه یک سر و گردن از کشورهای اطراف بالاتر است، نیاز به یک بازار خرید و فروش و گالری‌های استاندارد برای نمایش آثار هنری را بسیار جدی می کند. نه تنها حراجی‌هایی با کیفیت بین‌المللی برای آثار ایرانی و خارجی در شهر هنر برپا خواهند شد، بلکه سالن‌ها و گالری‌هایی در استاندارد جهانی نیز در شهر هنر ساخته می‌شوند.


منابع:

http://www.hezaroyekshahr.com/en/index2.htm

http://ezaminvest.com/en/index2.html