جزئیات خبر

مرکز گردهمایی بین المللی توکیو، طراحی شده توسط معماران رافائل وینولی، جایزه بیست و پنج ساله AIA را دریافت کرد.


 

انجمن بین المللی معماران رافائل وینولی توکیو مفتخر به دریافت جایزه معتبر بیست و پنج ساله  AIA به سبب ماهیت شفاف متمایز و ظرفیت تعامل با مردم در بزرگترین منطقه شهری در جهان شده است. معماران رافائل وینولی برای اولین بار از طریق اولین مسابقه طراحی بین المللی ژاپن که توسط کنزو تانگه، معمار تالار شهر توکیو و اولین ژاپنی برنده جایزه پریتزکر، برای طراحی سازه انتخاب شد.

این انجمن که در ابتدا به عنوان پاسخی به نیاز توکیو به فضای مدنی و فرهنگی ساخته شد و در سال 1997 تکمیل شد، به عنوان افتتاحیه مسابقه بین المللی طراحی ژاپن انتخاب شد. این مفهوم، مستلزم ایجاد یک منطقه عمومی بزرگ بود که در عین حال که هنوز قابل دسترسی باشد، از سر و صدای جاده های مجاور محافظت می شود. در واقع، طراحی این سازه دارای یک محیط پوشیده از گرانیت است که یک میدان محوطه سازی شده را در بر می گیرد و به طور یکپارچه در بافت شهری آن ادغام می شود. این طرح دارای 34 اتاق کنفرانس مجزا، یک سالن نمایشگاه و هفت سالن هنرهای نمایشی و چند منظوره است.

 

 

 

این طرح با آتریوم نمادین تالار شیشه ای آن مشخص می شود که با حداقل پشتیبانی ساختاری، 750 فوت طول دارد. این تالار که قلب انجمن است، به خاطر دیوارهای شیشه‌ای که با کابل نگه داری می شود و ساختار سقف پیچیده‌ای که شبیه یک شبکه مجسمه‌سازی است، مشهور است. این نقطه کانونی با تبدیل شدن به یک فانوس درخشان که افق توکیو را در شب تغییر می دهد، در طول سال ها به یک نقطه عطف تبدیل شده است و همچنین به عنوان یک فضای عمومی کاربردی و دلپذیر عمل می کند.

در روز، به عنوان یک کریستال درخشان، و در شب، به عنوان یک فانوس درخشان، سالن شیشه‌ای فروم به صفوف فضاهای بزرگ جهان می‌پیوندد.» در طول تاریخ 25 ساله خود، این فروم میزبان بیش از 3400 رویداد بوده و از بیش از 23 میلیون بازدیدکننده استقبال کرده است و به نمادی از چشم انداز فرهنگی و سرزندگی توکیو تبدیل شده است، این ساختمان به عنوان نمادی از چگونگی طراحی خلاقانه می تواند زندگی مدنی را در مقیاس جهانی تقویت کند.

 

 

جوایز معماری، مانند جایزه بیست و پنج ساله AIA، برتری طراحی را به رسمیت می شناسند و تجلیل می کنند و نوآوری را در سراسر این رشته تقویت می کنند. در اخبار مشابه دیگر، Fundació Mies van der Rohe و کمیسیون اروپا، برندگان را برای نسخه 2024 خود انتخاب کرده اند. به طور مشابه، دفتر معماری مستقر در نیویورک WEISS/MANFREDI اخیراً سی و هفتمین دریافت کننده جایزه لویی خان را معرفی کرده است. سرانجام، لزلی لوکو، معمار غنایی-اسکاتلندی و متصدی La Biennale di Venezia 2023، رسماً مدال طلای سلطنتی معماری سال 2024 را دریافت کرد.

 


 

منابع:

www.archdaily.com