جزئیات خبر

گروه معماری فاستر و شرکا و Arupاز طرحی برای اولین ایستگاه های قطار سریع السیر کالیفرنیا پرده برداری کردند


 

به عنوان بخشی از جلسات عمومی با جوامع و آژانس های محلی، گروه معماری فاستر و شرکا و Arup از طراحی 4 ایستگاه اول قطار سریع السیر کالیفرنیا پرده برداری کردند. این بخشی از یک پروژه گسترده است، زیرا ایستگاه های جدید Central Valley به عنوان مدل هایی برای طراحی ایستگاه های بعدی برنامه ریزی شده در امتداد سیستم ریلی لس آنجلس/آناهیم به سانفرانسیسکو به طول 500 مایل عمل خواهند کرد. این جلسات، فرصتی را برای عموم مردم به کاوش پروژه، گفتگو با کارشناسان برنامه ریزی اداره راه آهن پرسرعت کالیفرنیا و کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیرساخت های راه آهن پرسرعت نشان می دهد. این پروژه در حال ساخت است و اولین خط قابل بهره برداری قرار است بین سال های 2030 تا 2033 تکمیل شود.

 

 

 

در میان چهار ایستگاه، مرسد Merced)) به لحاظ استراتژیک در شهری است که به دلیل ارتباط تاریخی خود با دره یوسمیتی (Yosemite Valley)  و دانشگاه آن شناخته شده است. این پروژه در تلاش است تا چشم انداز شهری را با بهبود ارتباطات با منطقه خلیج سانفرانسیسکو بهبود بخشد. این طرح شامل یک پل عابر پیاده است که از روی مسیرهای باری عبور می کند و با شبکه شهری موجود همسو می شود تا مرکز شهر را مستقیماً به ایستگاه متصل کند و در نتیجه جریان عابر پیاده را بهبود بخشد. یک بازاردر فضای باز نیز برای سرویس دهی به عنوان یک فضای اجتماعی گنجانده شده است و به ایستگاه کمک می کند تا در بافت شهری خود بهتر ادغام شود.

 

 

 

در فرزنوFresno) )، ایستگاه راه‌آهن پرسرعت به‌عنوان یک پیوند حیاتی بین مرکز شهر و محله چینی‌ها از طریق یک گذرگاه عابر پیاده مرتفع در امتداد خیابان ماریپوزا عمل می‌کند. این گذرگاه که روز و شب قابل دسترسی است، شبکه شهری را احیا می کند و ارتباط عمومی بین مناطق تقسیم شده قبلی را تقویت می کند و به طور بالقوه به رشد اقتصادی محله چینی ها کمک می کند. این ایستگاه همچنین دارای میدان های محوطه سازی شده در دو طرف گذرگاه است که فضاهای اجتماعی جدیدی را فراهم می کند. علاوه بر این، این سایت با ترکیب بازسازی انبار تاریخی، میراث Fresno را گرامی خواهد داشت.

ایستگاه Kings Tulare، در نزدیکی Hanford، با سکوهای مرتفع و یک سایبان محافظ در پل راه آهن Hanford، تجربه‌ای ساده را برای مسافرانی که با روش‌های مختلف حمل‌ونقل وارد می‌شوند، ارائه می‌کند. خدمات و امکانات به سهولت در طبقه زیرین قرار خواهند گرفت و سفری جذاب را برای مسافران تضمین می‌کنند. بازارعمومی مجاور، این منطقه را به عنوان یک دارایی اجتماعی تقویت خواهد کرد.

 

 

 

به طور مشابه، ایستگاه بیکرزفیلد Bakersfield)) به عنوان پایانه جنوبی بخش Central Valley عمل خواهد کرد و برنامه هایی برای اتصالات آینده به لس آنجلس و آناهیم خواهد داشت. طراحی آن شامل یک پارک خطی در زیر یک راهرو جدید است که مرکز شهر بیکرزفیلد را از طریق فضاهای عمومی سایه دار و امکانات تفریحی به کرن ریور Kern River)) کریدور متصل می کند. هر دو ایستگاه Kings Tulare و Bakersfield با تمرکز قوی بر دسترسی و ادغام جامعه طراحی شده اند.

 

 

 

همکاری بین فاستر و شرکا و Arup برای طراحی چهار ایستگاه اول، سال گذشته به عنوان اولین فاز راه‌آهن پرسرعت کالیفرنیا اعلام شد که مناطق بزرگ این ایالت را به هم متصل می‌کند. فاستر و شرکا همچنین اخیراً روف گاردن های   Battersea  و 50 بلوار برقی را افتتاح کرده اند، دو ساختمان با کاربری مختلط که بخشی از طرح اصلی نیروگاه Battersea  هستند.

 

 


 

منابع:

www.archdaily.com