جزئیات خبر

شرکت معماری MVRDV مجتمع مسکونی جدیدی را برای پردیس شرکت Tencent در شنژن، چین اعلام کرد


 

 یک مجتمع مسکونی در مقیاس بزرگ را نشان داده است که به عنوان بخشی از پردیس جدید شهر هوشمند ساخته شده توسط شرکت فناوری Tencent در خلیج Qianhai، شنژن، چین شکل می گیرد. مداخله MVRDV، به نام Tencent P5، شامل 11 برج آپارتمانی است که در اطراف چهار حیاط چیده شده اند. این پروژه همچنین شامل امکانات رفاهی مانند مهدکودک مجاور، برای ارائه تمام امکانات لازم برای کارکنان شرکت است. ساخت و ساز در اوایل سال 2022 آغاز شد و برای تکمیل در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 

 

توسعه MVRDV در ضلع شمالی پردیس واقع شده است که طرح اصلی آن توسط NBBJ طراحی شده است. ماژول های آپارتمان، همه از نظر اندازه و چیدمان یکسان برای ترویج برابری، در اطراف حیاط های سبز نمایش داده می شوند که برای همه ساکنان قابل دسترسی است. ارتفاع برج‌ها از 57 تا 100 متر متغیر است و به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که به هر آپارتمان اجازه می‌دهد از بالکن یا تراس اختصاصی با منظره‌ای از دریا و خلیج لذت ببرد.

 

 

 

در سطح زمین، این توسعه به ساکنان، مناطق سبز جنگلی بزرگ و شبکه ای از خیابان های عابر پیاده متصل به طرح جامع NBBJ را ارائه می دهد. امکانات ورزشی و امکانات تفریحی نیز در سرتاسر پراکنده است. علاوه بر این، فضاهای چند طبقه در نقاط استراتژیک برج‌ها قرار می‌گیرند تا امکانات مشترکی را به ساکنان ارائه دهند و در نماها تنوع ایجاد کنند. این کار به تقسیم منطقه به محله‌های کوچک‌تر کمک می‌کند، جایی که مردم می‌توانند با کسانی که در همان منطقه زندگی می‌کنند ملاقات کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.

بلوک پنجم به مهدکودکی برای خانواده های کارکنان Tencent اختصاص دارد. ساختمان، از همان پیکربندی حیاط استفاده می کند و مجموعه ای از بلوک های به هم پیوسته را در اطراف یک منطقه بازی امن برای کودکان نمایش می دهد. ویژگی‌های شهر هوشمند طرح جامع نیز بر طراحی تأثیر گذاشته است، زیرا سطح زیرزمین برای اتصال به شبکه گسترده ای از وسایل نقلیه خودکار موجود برای حمل و نقل شخصی یا تحویل ایجاد شده است. هدف این طراحی دستیابی به عنوان ساختمان سبز سه ستاره، بالاترین گواهینامه پایداری چین است.

 

 

 

 

این پروژه ادامه همکاری MVRDV با Tencent را نشان می دهد، زیرا در سال 2020، این شرکت معماری شناخته شده در سطح بین المللی، طرحی را برای دفتر مرکزی شرکت در محوطه دانشگاه ایجاد کرد. اخیراً، MVRDV از طرح‌هایی برای یک پردیس مسکونی در برلین، آلمان رونمایی کرده است، طرحی با هدف ادغام شیوه‌های پایدار برای حمایت از تصویر پر رونق شهر. از جنبه علمی تر، MVRDV همچنین یک مطالعه طراحی را منتشر کرده است که مفهوم زندگی مشترک و تأثیر بالقوه آن بر آینده زندگی شهری را بررسی می کند.

 

 

 

 

 

 


 

منابع:

www.archdaily.com