جزئیات خبر

شرکت معماری فاستر و شرکا از دو برج مسکونی در دبی، امارات رونمایی کرد


 

گروه معماری فاستر و شرکا به ​​تازگی از طرح های دو برج مسکونی همسایه در دبی، امارات متحده عربی رونمایی کرده است. این دو برج با نام‌های VELA و VELA VIENO، تجربه ای از زندگی در کنار آب را ارائه می‌دهند و دسترسی مستقیم به تفرجگاه و مارینا را فراهم می‌کنند. این تحولات که در خلیج مراسی دبی با منظره مستقیم از برج خلیفه واقع شده است، "با ریتم افقی، ساختاری محکم و حفره های استراتژیک در انبوه سازی مشخص می شود."

VELA با رسیدن به ارتفاع 150 متری، مساحتی معادل 272860 متر مربع را در 30 طبقه دارد. این برج دارای 38 اقامتگاه از جمله پنت هاوس و واحدهای سه و چهار خوابه است. پس از ورود، ساکنان در یک منطقه مرتفع در پایه برج رها می شوند. مارینای  Marasi Bay با یک ستون و لبه آب نما، قاب شده است. در زیر ایستگاه، یک طبقه از امکانات رفاهی با برنامه‌هایی برای استراحت، مشرف به خلیج مارینا، برج خلیفه و مرکز شهر دبی وجود دارد.

 

 

تفرجگاه ساحلی و طبقه مربوط به امکانات رفاهی به هم متصل هستند و یک کافه و باشگاه ورزشی ماند لنگر این مجموعه هستند. دو پنت هاوس مرکزی، بخش شمالی و جنوبی برج را به هم متصل می کنند و چشم انداز شهر را ارائه می دهند. قصر آسمان در اوج برج قرار دارد، یک تراس خصوصی که دارای گالری ورودی است و آپارتمان را به پارکینگ زیرزمین و محل اسکان وصل می‌کند.

VELA VIENTO دارای 41 طبقه و ارتفاع 180 متر است و شامل 92 آپارتمان می باشد. سه تا از این آپارتمان ها آپارتمان های پل منحصر به فردی هستند که بر روی برج ها قرار گرفته اند. دو پنت هاوس به عنوان تاج برج در بالای برج قرار دارند.

 

 

VELA VIENTO که در سراسر Marasi Drive واقع شده است، از مارینا عقب نشینی کرده است. طراحی آن شامل سکویی است که برج را بالا می برد تا مناظر و یک تراس پر از گل و گیاه با استخر سرپوشیده و روباز و مناطق استراحت را بهبود بخشد. این برج، مناظری از برج خلیفه را با استفاده از پل‌های آسمانی شیشه ای که دو بخش از ساختمان پایینی را به هم متصل می‌کند، قاب‌بندی می‌کند. در ارتفاع ۱۰۰ متری، VELA VIENTO دارای امکانات رفاهی مشرف به اسکله است. امکانات رفاهی شامل استخر در تراس، باشگاه ورزشی، و سالن استراحت است که به عنوان بخش مرکزی و مهم برج عمل می‌کند.

 

 

در اخبار مشابه دیگری، این گروه معماری از طرح های یک پردیس جدید در لس آنجلس رونمایی کرده است. «دفتر عمودی» در باغ‌های مارپیچی پیچیده شده است که به پروژه تصاویر متمایز می‌دهد و مناطق بیرونی را در سرتاسر معرفی می‌کند. به علاوه، این استودیو شروع به ساخت و ساز در "The Grid" کرد، یک توسعه اداری جدید واقع در مرکز آتن، که کل یک بلوک شهر را در بر می گیرد. سرانجام، گروه معماری فاستر و شرکا اخیراً از طرح‌های مرکز علم و فناوری Xicen در قلب منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه در شانگهای چین پرده برداری کرد. این پروژه، از جذابیت جاودانه شهرهای آبی مجاور الهام می گیرد و آبراه های جدید و موجود را برای ایجاد یک جامعه ترکیب می کند.

 

 

 

 

 

 


 

منابع:

www.archdaily.com