جزئیات خبر

شرکت معماری "BIG" ورزشگاه "Armadillo" را برای فعالیت های ورزشی Las Vegas طراحی میکند


 

گروه های طراحی BIG و HNTB به تازگی برنده رقابت برای طراحی یک پارک ورزشی در لاس وگاس شده اند. این استادیوم که برای تیم بیسبال لیگ برتر در امتداد میدان نمادین لاس وگاس استریپ واقع شده است، وعده حفظ ارزش‌های «پایتخت سرگرمی جهان» را می‌دهد. این پارک که بین خیابان تروپیکانا و رینو در بلوار لاس وگاس واقع شده است، دارای 33000 صندلی در یک استادیوم روباز با وسعت 9 هکتار است.

 

 

این مکان که قرار است در بهار 2028 تکمیل شود، آخرین نتیجه همکاری طولانی مدت بین BIG و Athletics خواهد بود که به طراحی قبلی این استادیوم که در سال 2018 در کالیفرنیا رونمایی شد، برمی گردد. نکته اصلی مفهوم معماری برای این استادیوم جدید، یک سقف متمایز است که از پنج پوسته به هم پیوسته الهام گرفته شده است که شبیه پرچم های بیسبال هستند و نشانه احترام به این بازی ارزشمند است. این سازه‌های قوسی، سایه‌ای از خورشید را برای بازیکنان فراهم می‌کنند و همچنین نور طبیعی ملایم را از پنجره‌های رو به شمال به داخل می‌دهند. این استادیوم همچنین شامل گسترده‌ترین دیوار شیشه‌ای تور کابلی در جهان است و روکش فلزی خارجی آن نور را در روز و Las Vegas درخشان را در شب منعکس می‌کند.

 

 

دسترسی به استادیوم از طریق میدان بیرونی مرتفعی که به پل‌های تروپیکانا و بلوار لاس وگاس متصل می‌شود، خواهد بود. هواداران از این ورودی استفاده می کنند و به سمت میدان اصلی هدایت می شوند که دارای یک دهلیز شیشه ای بزرگ است که روح شهر را به مرکز میدان دعوت می کند. ورودی‌های ثانویه شمالی و جنوبی، با طاق‌های «جهنده» مشخصه‌شان، برای بهبود دسترسی گردشگران و ایجاد یک انتقال آرام با طبیعت در نظر گرفته شده‌اند. پس از ورود، بازدیدکنندگان با آتریوم (تالار) های روشنی که به عنوان مناطق نمایشی سازگار برای نمایش هنرمندان منطقه ای و جهانی هستند مورد استقبال قرار می گیرند.

 

این ورزشگاه با تمرکز بر ارائه یک تجربه همه جانبه از طرفداران، از استادیوم های نمادین مانند Fenway و Wrigley الهام می گیرد. با بخش های تقسیم‌شده بالایی و پایینی، چیدمان طبقاتی آن نزدیکی بی‌نظیر به صحنه و مناظر بدون مانع از هر صندلی را تضمین می‌کند. انتظار می رود این استادیوم شامل بزرگترین جامبوترون (صفحه نمایش) در لیگ برتر بیسبال با وسعت 1670 متر مربع باشد. این استادیوم به گونه ای طراحی شده است که مکانی انعطاف پذیر برای کنسرت ها، کنفرانس ها و سایر رویدادهای فرهنگی باشد. برنامه‌های آینده برای منطقه اطراف استادیوم،  مستلزم ساخت یک هتل و کازینو در محل است که جایگاه آن را به عنوان یک جاذبه برتر لاس وگاس ارتقا می‌دهد.

 

 

در اخبار جدیدی از BIG، این استودیو اخیراً طراحی سالن فیلارمونیک ولتاوا در پراگ را توسعه داده است. پس از برنده شدن در رقابت بین المللی در سال 2022، این پروژه قصد اتصال ساحل رودخانه به پشت بام محل برگزاری از طریق یک مسیر پر پیچ و خم که فضای عمومی را گسترش می دهد و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا با ساختمان جدید تعامل کنند را دارد. در مرکز کپنهاگ، برج‌های مسکونی Kaktus BIG در حال تکمیل هستند که توسط یک پارک عمومی مرتفع که آنها را به هم متصل می‌کند، به هم متصل شده‌اند. در نهایت، استودیو به تازگی از "Gelephu" رونمایی کرده است، یک طرح اصلی پیش بینی شده که از فرهنگ بوتان، اصول شادی ملی و میراث معنوی نشأت می گیرد.

 


 

منابع:

www.archdaily.com